Ettevõttest

Ärifilosoofia

Kaubamärk Nõo Lihavürst osutab kvaliteedile ja usaldusele, mis on saavutatud maitsvate, tervislike ja eelistatult eestimaisest ning mitmekordse kontrolli läbinud toorainest valmistatud toodete pakkumisega tarbijale. Lihavürsti tooted sobivad kiire elutempoga inimesele, kes hindab stabiilset kvaliteeti, väherasvaseid ning tervislikke tooteid, mille valmistamisel on suurt tähelepanu pööratud soola ja rasvasisalduse vähendamisele. Nõo Lihavürsti tooted on ka laktoosivabad ning sobivad seega hästi nendele, kes ei kannata piimasuhkrut.

Nõo lihatööstus väärtustab kliendi rahulolu ja lojaalsust oma toodetele. Olulised on puhas ja eluterve elukeskkond ning vabariigis kehtivad õigusaktid.

Kuna ettevõte peab tähtsaks ühtse meeskonna loomist ja hoidmist, motiveerime ja toetame oma töötajaid, oleme avatud ettepanekutele ja soovitustele.

Ettevõtte missiooniks on pakkuda tarbijatele maitsvaid, kvaliteetseid ja Eestimaisest toorainest valmistatud lihatooteid, mis on pakendatud tarbija jaoks mugavasse väikepakendisse.

Kaubamärk

Nõo Lihavürst on AS Nõo Lihatööstuse kaubamärk. “Vürst” seostub hea ja kallima toidu valikuga, küllusliku söömaajaga ja peenema maitsega.

Mängulisus jätkub logol mängukaardi stiilis illustreeritud lõbusa vürstiga, kes vapil lahkelt maitsvat toodet pakub.

Burgundia punast ja vapielemente on Nõo Lihavürsti identiteedi loomise juures kasutatud tooteetikettidel süvendamaks “vürstlikke” assotsiatsioone.

Jaekaubandusidentiteedi laiendamiseks ja pakendi elustamiseks “kutsuti ellu” Nõo Lihavürst, kes osales reklaamfotode tegemisel, üritustel ja müügiedendusel müügikohtades. Toodetele lisati Lihavürsti signatuur märkimaks isiklikult tagatud kvaliteeti.

Loodi logo tegelase täispikkuses versioon, mida kasutatakse reklaamtrükiste ja telereklaami animatsioonide jaoks.

Tootmisprotsessid

Nõo Lihatööstuses valmivad kõik tooted tarbijale ohutu programmi HACCP alusel. Kuna ettevõtet on pidevalt rekonstrueeritud, on ka tootmisprotsess muutunud aina kaasaegsemaks, kiiremaks ning tõhusamaks. Ka töötajad on läbinud mitmeid koolitusi, et parandada nende tehnoloogilisi oskusi ja tagada hügieeninõuetest kinnipidamine.

2002. aastal ehitati uus tooraine vastuvõtu- ja lihalõikusruum, sinkide soolamis- ja trumbleerimisruum, olme- ja loomsete jäätmete ruum, külmutatud toorme säilitus- ja sulatusruum, maksapasteetide doseerimis- ja autoklaavimisruum, toorsalaamide eel- ja järelvalmimisruum ning uus olmekorpus töötajatele. Suur investeering oli vajalik Nõo lihatööstuse tootmis- ja olmeruumide euronõuetele vastavusse viimiseks.

Uued suitsu-, keedu- ja külmsuitsuahjud, samuti kiirjahutusahjud tagavad toodete kiireima ja väikseimate kadudega valmimise, intensiivsema jahutamise ja kohese viilutamise võimaluse. Lisaks on ahjud energiasäästlikud, sest toodete jahutamiseks kasutatakse välisõhku.

Viilutus- ja pakendusliin valmistab kvaliteetseid ja kindlakaalulisi erineva kujuga väikepakendeid vastavalt tarbija vajadustele ja soovidele. 2009. aastal soetati Baltimaades ainulaadne pakkimisrobot, mis võimaldab pakkida ühes vahetuses 4 tonni viilutoodangut.

Vorstipritsi doseerimise täpsus võimaldab väljastada kindlakaalulisi vorstitooteid.

Uus tehnoloogia võimaldab ilma täiendavate lisaaineteta valmistada pika säilivusajaga karbipasteete.

Ajalugu

AS Nõo Lihatööstus asutati 25. mail 1992. aastal endise Nõo kolhoosi vorstitsehhi ruumidesse. Esimene toodang valmis 1. augustil 1992 ning päevas toodeti 100 kg Nõo rulaadi. Peagi avati esimene kauplus Tartus, kaubeldi ka turgudel.

Aastatel 1993-1995 täiustati ja remonditi pidevalt tootmisruume. 1994. aasta jaanuarist 1995. aasta juulini viidi 40{30fa39e14acff5dae6001f3775829ea940671e314d14c51f475dadeedd231fee} toodangust Venemaale ning seetõttu tekkis vajadus laiendada tootmispinda – ehitati uus toodete hoiuruum ja väljastusruum. Ehitustööd valmisid 1995. aasta augustis, kuid samal ajal suleti Venemaa piir ning ettevõttel tuli kavandada uus müügistrateegia. Sama aasta septembrist arendati üle-eestiline müügivõrk, peatähelepanu suunati Tallinna linnale.

1996. aasta lõpuks tõusis aastakäive 18 miljoni kroonini. Sigade tapmiskvaliteedi parandamiseks ehitati 1999.aastal Äksi uus tapamaja. 1. detsembril 1999.a võeti kasutusele uus kaubamärk Lihavürst.

1999.aasta alguses ehitati uus valmistoodangu viilutus- ja pakendusosakond, hoiu- ja väljastusruumid ning investeeriti uutesse seadmetesse, mille tulemusel sai ettevõte vabariigi veterinaarameti poolt uue tegevusloa.

2001. aasta tootmisnäitajate mõningane langus oli tingitud ühelt poolt kõrgete toorainehindade poolt põhjustatud toodangu hinnatõusust ja nõudluse vähenemisest. Samuti vahetus 2001. aasta jooksul kaks korda müügidirektor. 2001. aastal töötas ettevõttes kokku 64 töötajat.

11. septembril 2002. aastal avas Nõo Lihatööstus oma uue 1000 ruutmeetri suuruse tootmishoone ning koos vana osaga kasvas tootmispind 2200 ruutmeetri suuruseks. Investeeringu kogumaksumus oli 45 miljonit krooni, millest 15,5 miljonit saadi Sapardi programmist. Uus, 12 miljonit krooni maksnud pakendamisliin, kuulub maailma tipptehnoloogia hulka ja oli esialgu Eestis ainuke. 10 miljonit krooni kulus uutele suitsuahjudele ja Eesti ainsale toorsalaami valmistamise kambrile. Uue tootmishoone valmimine andis võimaluse suurendada toodangu mahtu poole võrra.

4. novembril 2002 hinnati 5 Nõo Lihatööstuse toodet (Nõo rulaad, Nõo sardell, Keelevorst, Timmu rulaad, Viini tasku) Eesti toiduainete ekspertide poolt Tunnustatud Eesti Maitse märgi väärilisteks. 2002. aasta käive kasvas võrreldes 2001. aastaga 7,5 protsenti, kasum tõusis 0,6 miljonilt 0,95 miljonile kroonile.

2002. aastal loodi Eesti Lihatöötlejate Assotsiatsioon (ELA), kuhu kuulub ka Nõo Lihatööstus. ELA liikmete eesmärk on tõsta Eesti lihatoodete mainet, mille aluseks on toote kvaliteet ja maksimaalne naturaalse liha sisaldus vorstis. Samuti propageeritakse eestimaise liha kasutamist oma toodetes ning ei kasutata toorainena kondilihamassi. ELA liikmed lisavad oma toodetele märgi Aus Kaup.

2003.aasta käive tõusis 68,5 miljoni kroonini ning kasumit saadi 5,9 miljonit.

2006.aasta käive üle 100 miljonit krooni. Alustasime Lätti eksportimist.

2007.aasta märtsis valmis AS Nõo Lihatööstuse juurdeehitus, mis on üle kahe korra suurem, praegusele 2400 m² tuli juurde 3017 m².

Ettevõtte 2008. aasta käive oli juba 191 miljonit krooni, millest eksport Lätti moodustas 15{30fa39e14acff5dae6001f3775829ea940671e314d14c51f475dadeedd231fee}.

2009. aasta plaanid on seotud laienemisega eelkõige lähiturgudele (Läti, Leedu ja Soome) ning turuosa kasvatamisega Eestis. Selleks töötatakse välja uusi ja uudseid tooteid ning tehnoloogiaid.